LATEST MERAH  LATEST MERAH awam  LATEST MERAH MEDIA  LATEST MERAH DIREKTORI  LATEST MERAH PENYERTAAN  logo carian tp
 

Berita Utama

tab-borang-daftar   tab-galeri  tab-aktiviti
Logo KESMAR

KELAB KEBAJIKAN DAN SUKAN

AGENSI PENGUATKUASAAN MARITIM MALAYSIA

(PPM002-16-05122007)

Kelab Kebajikan dan Sukan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (KESMAR) telah ditubuhkan pada tahun 2007 di bawah Seksyen 7(1), Akta Pertubuhan 1966 iaitu berperanan di dalam menjaga hal-hal kebajikan ahli dan keluarga/waris melalui sumbangan kewangan yang melibatkan kematian dan persaraan.

Disamping itu, KESMAR turut memberikan kemudahan bersukan dan beriadah kepada ahli-ahli melalui penganjuran sukan, program kerohanian/sahsiah dan sebagainya. Keberkesanan penubuhan KESMAR juga sebagai usaha memupuk semangat berpasukan/saling bekerjasama dan kesetiaan diantara sesama ahli dalam agensi dalam usaha membentuk warga yang berketerampilan dengan mempunyai ciri-ciri keperibadian yang tinggi.

 

                                                                                           MAJALAH SEAHAWK 
SEAHAWK Seahawk Siri 2 Seahawk Siri 3
seahawk siri4 seahawk siri5  icon seahawk6 

Salam sejahtera,

Tuan/Puan,

Dengan hormatnya saya diarah merujuk kepada perkara di atas.

2.  Dimaklumkan bahawa Tabung Amanah Perwira dan Pertahanan Negara (TAPPN) merupakan inisiatif demi menjaga kebajikan kepada warga/waris pasukan keselamatan yang meninggal/mengalami kecederaan semasa melaksanakan tugas mempertahankan negara atau dalam kategori tugas-tugas aktif. Sehubungan itu, APMM merupakan salah satu agensi yang menerima benefisiari daripada penubuhan tabung tersebut. TAPPN ini adalah diletakkan dibawah Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Kementerian Pertahanan Malaysia sebagai Sekretariat dalam menyelaras permohonan daripada 11 agensi pasukan keselamatan. Mesyuarat Lembaga Pengurus yang dipengerusikan oleh YB Timbalan Menteri Pertahanan adalah sebagai panel dalam memperhalusi serta mempertimbangkan segala keputusan berkaitan dasar dan permohonan TAPPN.    

3.  Sehingga kini, rekod penerimaan bayaran TAPPN bagi warga APMM mulai tahun 2011 adalah seramai 5 penerima yang telah mengalami kecederaan parah/ringan semasa bertugas. Justeru itu, dengan adanya penghebahan melalui medium ini dapat membantu peningkatan kesedaran terhadap warga APMM yang bertugas di lapangan operasi berkaitan perlindungan diri/kebajikan sekiranya mengalami sebarang musibah yang diluar jangka semasa bertugas. Sebarang permohonan TAPPN daripada warga APMM hendaklah melalui Cawangan Sumber Manusia, Ibu Pejabat APMM untuk dikordinasikan dengan pihak Sekretariat.  

4.  Bersama-sama ini, disertakan pautan bagi contoh borang permohonan TAPPN dan maklumat TAPPN untuk rujukan lanjut.

    -   Borang permohonan TAPPN    - Maklumat Lanjut TAPPN

 

Sekian, terima kasih.        

Cawangan Sumber Manusia
Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia